Anna Dzwoniarska

Klaudia Piotrowska
Psycholog | Psychotraumatolog (w trakcie szkolenia) | Trener umiejętności społecznych | Trener kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych
Jestem psycholożką pracującą z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Od 2023 roku prowadzę indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne oraz treningi umiejętności kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych wspierając młodych ludzi w bezpiecznym rozwoju oraz powrocie do równowagi emocjonalnej. W Centrum Aksamitka prowadzę zajęcia grupowe TUS, poradnictwo psychologiczne, konsultacje rodzicielskie, terapię psychologiczną oraz uważnie towarzyszę naszym gościom w Aksamitnym Domku.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym im. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku na Oddziale Młodzieżowym, w szkole podstawowej oraz w Centrum Wsparcia po Stracie eMOCja. Obecnie jestem również w trakcie szkolenia z Psychotraumatologii Praktycznej w Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii.
W pracy z dziećmi często sięgam po Terapię Zabawą, która w naturalny sposób pozwala najmłodszym na wyrażanie emocji, opowiadanie swojej historii oraz przepracowywanie trudnych doświadczeń w bezpiecznym i wspierającym otoczeniu. Moje podejście terapeutyczne opieram m.in. na psychodynamicznych koncepcjach, co pozwala mi uważnie przyglądać się temu, jak wcześniejsze doświadczenia wpływają na emocje, zachowania i relacje moich pacjentów.
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi i nastolatkami z różnorodnymi trudnościami – w tym z ADHD, spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Pracowałam również z podopiecznymi placówki opiekuńczo-wychowawczej. Każde dziecko i nastolatek to dla mnie indywidualna historia, dlatego staram się budować relację opartą na zaufaniu, empatii i uważnym towarzyszeniu w procesie zmiany.
Istotnym aspektem mojej pracy jest również współpraca z rodzicami. Opieram ją na założeniach psychoterapii systemowej i psychodynamicznej, które zakładają, że trudności emocjonalne dziecka są nierozerwalnie związane z jego środowiskiem – zwłaszcza rodzinnym. Wspólna praca z opiekunami pozwala lepiej zrozumieć dynamikę relacji, budować bezpieczną więź i wspierać rozwój całego systemu rodzinnego.
Uważam, że relacja terapeutyczna – oparta na trosce, swobodzie i bezpieczeństwie – jest kluczowym elementem skutecznej pomocy, zarówno w pracy z dzieckiem, nastolatkiem, jak i osobą dorosłą.
Jako psycholog kieruję się zasadami etyki zawodowej, dbając o dobro i bezpieczeństwo każdej osoby, z którą pracuję. Moja praca opiera się na szacunku, poufności oraz odpowiedzialności zawodowej. Nieustannie rozwijam swoją wiedzę i kompetencje, by jak najlepiej wspierać tych, którzy powierzają mi swoje zaufanie. W trosce o najwyższą jakość świadczonej pomocy, regularnie korzystam z superwizji.
Julia Olearczyk
Jestem psycholożką, Trenerką Umiejętności Społecznych oraz Trenerką Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych.
Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyłam w Szkole Specjalnej im. Stefana Batorego w Gdańsku, Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku oraz Centrum Psychologicznym Akacjowa. Ukończyłam kurs Trenera Umiejętności Społecznych I i II stopnia, Treningu Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych, brałam również udział w szkoleniach w zakresie wsparcia nastolatków z problemem samouszkodzeń, podstaw Komunikacji Bez Przemocy oraz jestem w trakcie szkolenia ADHD – diagnoza, wsparcie i psychoedukacja. Prowadzę zajęcia TUS, TKZAiET w formie zarówno indywidualnej jak i grupowej, a także konsultacje psychologiczne indywidualne dla osób od 12 roku życia.
W swojej pracy wykorzystuję elementy zaczerpnięte z arteterapii i bajkoterapii. Bliska jest mi także koncepcja Alexandra Lowena, która zakłada holistyczne podejście do zdrowia człowieka, poprzez zaopiekowanie zarówno umysłu jak i ciała. Nieodłącznym elementem współpracy jest dla mnie wzajemny szacunek, komfortowa atmosfera i indywidualne podejście.
Wierzę, że każdy zasługuje na uważność i zrozumienie — jeśli chcesz poszukać wsparcia
w bezpiecznej przestrzeni, serdecznie zapraszam do współpracy.